Bugün 19 Mayıs 2012 Cumartesi 22:49:02

Kahve şeker riskini azaltıyor - GazeteSiz

İstanbul
21°C
Piyasa Durumu
  • Dolar : 1,8240 Euro : 2,3190
  • Altın : 92,30 İmkb : 57.331
GazeteSiz.com.tr’yi takip edin

Kahve şeker riskini azaltıyor

Kahve şeker riskini azaltıyor
Alman bilim adamları, kahvenin tip-2 şeker hastalığı ihtimalini düşürdüğünü bildirdi.
24 Şubat 2012 11:29 - Güncellendi

Sonuçları American Journal of Clinical Nutrition'da yayımlanan araştırmada, Potsdam-Rehbrücke beslenme araştırmaları enstitüsü, Alman kanser araştırmaları merkezi ve Max-Delbrück merkezi moleküler tıp uzmanları Avrupa çapında 519 bin kişinin verilerini değerlendirdi.

Bilim adamları, kahve tüketiminin uzun vadeli sonuçlarını bir dizi kronik hastalık açısından analiz etti.
Günde dört fincan, yani 600 ml ve üzeri kafeinli kahve tüketenlerin, günde bir fincandan az kahve içenlere oranla tip-2 şeker hastalığına yakalanma riskinin yüzde 23 daha az olduğu görüldü. Bilim adamları, kafeinsiz kahve tüketiminin de benzer bir sonuca ulaştığını kaydetti.

Çok kahve içenlerde kalp krizi, felç ve kanser riskinin de içmeyenlere oranla daha fazla olmadığı tespit edildi.

AA



Okuyucu yorumları

( 0 )



İlginizi çekebilir!

Ana SayfaYukarıGeriGazetesiz.com.tr / Sizin gazeteniz

Üye Girişi

gazetesiz.com üyeliğiniz yoksa burayı tıklayarak üye olabilirsiniz.
Parolanızı hatırlamıyorsanız buradan yeni bir şifre belirleyebilirsiniz.
Üyeliğinizin aktivasyon kodunu buradan girebilirsiniz.